Wednesday 3 April 2013

JUMP-P di UFM


Jump-P bermaksud “Lompat P” dimana P itu berasal daripada loghat negeri Pulau Pinang yang bermaksud “Pergi”. Ditubuhkan pada tahun 2003, kumpulan yang di anggotai oleh enam sahabat ini telah Berjaya menghasilkan dua buah album. Kesemua mereka adalah bekas-bekas pemain kumpulan rock professional seperti “Lipanbara”, “May”, “Axl`s”, dan “Doubleline” yang telah lama bertapak di bumi Malaysia ini.

Setelah melibatkan diri dalam beberapa persembahan gig dan show, mereka sepakat untuk memilih dan menengahkan muzik bergenrekan “ Power Metal” bersesuaian dengan peredaran masa sekarang. Album pertama berjudul “Halusinasi” telah dihasilkan pada bulan ogos 2006 dimana telah Berjaya menghasilkan satu kombinasi muzik yang unik .

                                                                  ANGGOTA JUMP-P

Album penuh mereka dikeluarkan pada tahun 2012 melalui lagu hits seperti wujud, mistik dan banyak lagi. Persembahan mereka yang menarik dan memukau telah Berjaya membuatkan ramai orang tertarik. Kumpulan ini dianggotai oleh Oney selaku ketua kumpulan dan vokalis, Boyrazak sebagai pemain keyboard,  Bard sebagai pemain Bass, Lee sebagai pemain drum, yan gitaris pertama dan Xul sebagai pemain gitar ke dua.

                                          BERGAMBAR BERSAMA KAKITANGAN UFM

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas komen anda. Teruskan mendengar UFM, Info Muzik Terkini